Új adatokat kell bejelenteni a munkáltatóknak, kifizetőknek a foglalkoztatottakról

Publikálva: 2016-01-28

Ezentúl be kell jelenteni a foglalkoztatott személy végzettségét, szakképzettségét, szakképesítését, a végzettséget igazoló okiratot kibocsátó intézmény nevét és az okirat számát. Az adatokat először a 2016. január 1-jét követően tett bejelentésekben kell szerepeltetni.

A munkáltatók és kifizetők által bejelentendő adatok köre bővül. Ezentúl be kell jelenteni a foglalkoztatott személy
végzettségét,
szakképzettségét,
szakképesítését,
a végzettséget igazoló okiratot kibocsátó intézmény nevét és az okirat számát.
Az adatokat először a 2016. január 1-jét követően tett bejelentésekben kell szerepeltetni.
A már bejelentett foglalkoztatottak képzettségre vonatkozó adatait pótlólag, változás-bejelentésként nem kell bejelenteni.
A munkáltató jogutódlása esetén, mivel itt új jogviszony keletkezik, a bejelentési kötelezettség valamennyi adatra, így a képzettségre vonatkozó adatokra is kiterjed.
Az adatokat a NAV a pályakövetési rendszer működtetéséért felelős szerv részére továbbítja.
2016. január 1-jétől a munkáltatóknak szerepeltetni kell a havi adó- és járulékbevalláson
– az eltartott adóazonosító jelét, ennek hiányában a természetes személyazonosító adatokat és a lakcímet.
– családi kedvezmény közös érvényesítésének tényét, az érvényesítés arányát, másik érvényesítő fél adóazonosító jelét.
– első házasok kedvezményét érvényesítőknél a házastárs nevét, adóazonosító jelét, a kedvezmény igénybevételének módját (egyedül, megosztással), és az adatokban bekövetkezett változásokat.
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather